Rendhagyó év volt az idei. Nagyon örülünk, hogy a körülmények ellenére az idei évben is rengeteg szegedi fiatalnak nyílt lehetősége, hogy maradandó élményeket szerezzenek a Balaton partján.

II. turnus (július 5-14.)

Amilyen bizonytalanul tekintettünk az idén a nyár felé, annál nagyobb örömmel fogadtuk, hogy az idén is sikerült megszervezni a szokásos turnusunkat Balatonkenesén, 2020. július 5. és július 14. között. A sok ismerős arc mellett nagy örömünkre, új gyerekek is megjelentek szép számmal.

A szobák elosztásával és elfoglalásával járó izgalmak után, megismerkedtünk a tábor házirendjének és szabályainak fontos pontjaival és természetesen megkezdtük az ismerkedést egymással is.

Az időjárás kegyes volt hozzánk, nem akadályozta, nehezítette terveink megvalósítását, bár az elmúlt év eseményei bennünket is némi alkalmazkodásra, változtatásra ösztökéltek. Mindennapjaink része lett az arcmaszk és a fertőtlenítő, de az első nap kialakított rendszer gördülékenyen működött a tábori élet mindennapjaiban. Nagyokat tudtunk strandolni, sok örömet, élményt hozott programjaink, versenyeink lebonyolítása.

Ismét ringatózhattunk a Balaton hullámain, bár most Balatonalmádiig vonatoztunk, hogy a menetrendszerű hajóra szállva eljussunk Tihanyig. Így az idén a megszokottnál kevesebb idő állt rendelkezésünkre a túrázáshoz, de így sem maradhattak el azok a percek, amikor kitartásunkért jutalmul megcsodálhattuk a magaslatról elénk táruló balatoni tájat. A számos érdeklődő szempár által látottakat, sok szóbeli információ egészítette ki, gazdagította. A túra sikeres teljesítését egy közös fagylaltozás koronázta.

A táborozás ideje alatt a gyermekek szervezett – többnyire folyamatos, mindennap ismétlődő- sportversenyeken, bajnokságokon (asztalitenisz, strandröplabda, labdarúgás, aquatlon, 4 próba, stb.), kreatív vetélkedőkön (plakátrajz, homokművész, aszfaltrajz, stb.) bizonyíthatták tehetségüket. Több száz méter zsinór, rengeteg gyöngy vált csodás karkötővé, kulcstartóvá, és sok-sok fehér kő kapott színes mintázatot, hogy emléktárgyként megpihenhessen egy-egy gyerek polcán, asztalán, fiókjában.

Idén sem maradhatott el a balatonfűzfői bobozás, amely időpontjának remek megválasztásával lehetővé vált, hogy egy jó darabig csak a mi csapatunk tagjai tartózkodjanak a pálya területén.

A táborozás elengedhetetlen részét képezte a tábortűz szalonnasütéssel, kolbász és hagymapirítással.

Az utolsó napon a táborzáró értékelés, eredményhirdetés részeként a turnusvezető oklevelekkel, díjakkal, ajándékokkal értékelte a gyerekek teljesítményeit.

Utolsó programként zenés-táncos mulatozást rendeztünk, a táborozás alatt készített képek vetítésével fűszerezve. Jó hangulatban, nagyokat kacagva, néha elérzékenyülve nézték végig az együtt szerzett élmények megörökített pillanatait.

A hazautazás napja a hosszas búcsúzkodások napja volt, sok-sok cím, telefonszám stb. került átadásra. És persze az elmaradhatatlan ígéret: „Jövőre veletek ugyanitt!!!”

Felügyelő pedagógusok: Csanádi Ildikó, Tőke Anita, Bánfi Péter, Molnár Zsolt, Szaszkó István

Turnusvezető: Dorka Péter

III. turnus (július 14-23.)

Amilyen bizonytalanul tekintettünk az idén a nyár felé, annál nagyobb örömmel fogadtuk, hogy az idén is sikerült megszervezni a szokásos turnusunkat Balatonkenesén, 2020. július 14. és július 23. között. A sok ismerős arc mellett nagy örömünkre, új gyerekek is megjelentek szép számmal.

A szobák elosztásával és elfoglalásával járó izgalmak után, a gyerekek megismerkedtek a tábor házirendjének és szabályainak fontos pontjaival, betekintést nyertek a szervezett és szabadprogramok tárházába, és természetesen megkezdtük az ismerkedést egymással is.

Az igen szeszélyes időjárás, valamint az elmúlt év eseményei bennünket is némi alkalmazkodásra, változtatásra ösztökéltek. Mindennapjaink része lett az arcmaszk és a fertőtlenítő használata, a fertőtlenítő takarítás, amely az első napon kialakított rendszernek köszönhetően gördülékenyen működött a tábori élet mindennapjaiban. Amikor az idő engedte, nagyokat strandoltunk, és tervezett programjainkat is – némi átszervezéssel – maradéktalanul sikerült lebonyolítanunk.

Tihanyi kirándulásunk is átszervezésre került. Egy átszállással Aszófőig vonatoztunk, majd turistajeleket követve feljutottunk az Őrtorony-kilátóba ahonnan – kitartásunkért jutalmul – megcsodálhattuk a magaslatról elénk táruló Külső és Belső-tó látványát. A kilátóból utunk a Belső-tó megkerülésével az apátságig vezetett, ahol a túra sikeres teljesítését egy közös fagylaltozás koronázta.

A táborozás ideje alatt a gyermekek szervezett – többnyire folyamatos, mindennap ismétlődő- sportversenyeken, bajnokságokon (asztalitenisz, strandröplabda, labdarúgás, aquatlon, 4 próba, stb.), kreatív vetélkedőkön (plakátrajz, homokművész, aszfaltrajz, stb.) bizonyíthatták tehetségüket. Színes nemezgolyókat készítettünk, valamint több száz méter zsinór, rengeteg gyöngy vált csodás karkötővé, kulcstartóvá, és sok-sok fehér kő kapott színes mintázatot, hogy emléktárgyként megpihenhessen egy-egy gyerek polcán, asztalán, fiókjában.

A táborozás elengedhetetlen részét képezte a tábortűz szalonnasütéssel, kolbász és hagymapirítással, finom zöldségekkel körítve.

Az utolsó napon a táborzáró értékelés, eredményhirdetés részeként oklevelekkel, díjakkal, ajándékokkal értékeltük a gyerekek teljesítményeit; emléklapokat osztottunk, amelyeket a gyerekek nagy örömmel írattak alá társaikkal, barátaikkal, tanáraikkal.

Felügyelő pedagógusok: Csávás Zsuzsanna, Fődi Zita, Peszeki Viktória, Dorka Péter, Varga Viktor

Turnusvezető: Tőke Anita

IV. turnus (július 23-tól)

Sok izgatott arc várta július 23.-án (csütörtökön), hogy elinduljunk Balatonkenesére, ahol igazán élménydús 10 napot töltöttünk együtt.

A tábor ideje alatt kirándultunk Balatonfüredre, majd a Kisfaludy Lapátkerekes Gőzhajón Tihanyba hajóztunk át. A Balaton egyetlen, igazi lapátkerekes hajójának a szalontérben egy egyedülálló, hajós világot bemutató, életnagyságú viaszfigurás kiállítást tekinthettünk meg. A hajómakettekkel egy érdekes történelmi kirándulással lettek gazdagabbak a táborozók. A tihanyi gyalogtúrán megtekinthettük a barlanglakásokat, megcsodálhattuk a magasból a Külső-, és a Belső-tavat, majd az apátsághoz érkeztünk. Ott szabadprogram keretében nézhette meg mindenki a gyönyörű kilátást, fagyizhatott, vásárolhatott. Tihany nevezetességeit a Dotto kisvonatról tekintettük meg a visszaút előtt.

Kisebb túraként megtekintettük Balatonkenese nevezetességét a Soós-hegyet, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a Balatonra, majd a táborban hangulatos nyársaláson is részt vehettek a táborozók.

A balatonfűzfői bob pályán pedig most sem maradt el a száguldás és a bátrabbak a mászó falat és a hintát is kipróbálhatták.

A tíz nap alatt az idő nagyon kedvező volt számunkra. A rengeteg strandoláson és kiránduláson kívül a gyerekek a táborban sportprogramokon / sakk-, csocsó-, röplabda-,foci-, darts-,teke,- asztalitenisz / vehettek részt. A kézműves foglalkozásokon hűtő mágnest, képeslapot, kulcstartót és karkötőt készíthettek. A táborozókkal közösen készítettünk a tábori élményekre építve egy közös vászonképet és egy óriási aszfaltrajzot, ami még inkább erősítette a turnusunk egységét.

A táborozók sokféle vetélkedőben is össze mérhették tudásukat, ügyességüket. Volt fiú- lány vetélkedő, Számháború, Balatonról szóló kvízjáték, Kínai háború, Tipp- Hopp vetélkedő, közös Aktivity parti. A táborozók a Cluedo játékban sikeresen megoldották a rejtélyt, majd az éjszakai pont(y) keresésen sok értékes kincset is begyűjthettek. A Karaoke nagyon jó hangulatban telt, a Disco esten pedig jót bulizhattak a táborozók.

Az utolsó napon, a Ki Mit Tud? -on érdekes produkciók kerültek bemutatásra, amik még inkább emelték a Búcsúest hangulatát. A sportversenyek és vetélkedők helyezettjei illetve résztvevői érmet és jutalmakat kaptak.

Felejthetetlen 10 napot töltöttünk együtt!!! Várunk Benneteket jövőre is vissza!!!

Mind ez nem jöhetett volna létre a tanári csapat nélkül. Zsolt Emese, Burány Alexandra, Szabó Klaudia, Fiedler Gréta és Varjasi Balázs

Köszönöm Nektek!

Jáger Nikoletta táborvezető

V. turnus (augusztus 1-10.)

A Balatonkenesei tábor ötödik turnusa 2020. augusztus 01-jén indult a TESCO parkolójából.

Dél körül már a táborban voltunk. A gyerekekre bíztuk a szobákba rendeződést, így hamar belakták a szálláshelyet. Megtartottuk a tábornyitót, a baleset és tűzvédelmi oktatást, külön hívtuk fel a figyelmet a rendszeres és alapos fertőtlenítő kézmosásra, majd ismertettük a házirendet. Mivel az idő remek volt lemehettünk a strandra is.

A táborozás ideje alatt, ha az idő engedte, a nagy kiránduláson kívül naponta lelátogattunk a strandra. Az időjárás kedvező volt, a túrák és kirándulás napján nagy meleg nem volt. Egyik este naplementés fürdőzést is tartottunk. Nagy sikere volt a vízi ügyességi versenynek, az iszapszobrászatnak és a Sós hegyi túrának. Reggelente zenés torna vagy futás között lehetett választani. Napi rendszerességgel zajlottak a sportversenyek, bajnokságok. (sakk, asztalitenisz, foci, csocsó, sakk, póker). A legnagyobb vidámságot a vízbombás röplabda váltotta ki. A meghirdetett szépségverseny átváltozó versennyé alakult. A színek közötti versenyek eredményeit folyamatosan hirdettük, jutalmaztuk a győzteseket és a résztvevőket. Felköszöntöttük a születésnapos táborlakókat is.

Az egésznapos kirándulást Tihanyra szerveztük. Emeletes városnéző busszal tettük meg Füredről Tihanyig az utat. A borús idő ellenére is megcsodálhattuk a táj és a Balaton szépségét.

Nem maradhatott el a Balatoni Bob látogatása sem. Voltak, akik még soha nem próbálták ki. Megismertük Akarattyát, és megnéztük a helyi Tájház kiállítását is.

Rendszeres program volt az ajándékkészítés, a kézműves foglalkozás is. Minden reggel kvíz kérdésekkel frissültek fel a fiatalok.

A kütyümentes nap után meglepetés palacsintázást tartottunk.

Ajándéknak saját készítésű kulcstartókat, faliképet, karkötőt, hűtő mágnest, levendulás illatpárnát vihettek haza a gyerekek.

Volt Balaton vetélkedő, ügyességi verseny, számháború, akadályverseny a csoportok között. Egyik este zseblámpával kellett pontokkal ellátott, eldugott papírhajókra vadászni.

A gálaesten a táborozók ki mit tud produkcióikkal szerepeltek.

A szalonnasütéssel összekötött tábortűz mellett jó hangulatú zenés-táncos est alakult ki.

A táborzárón a versenyek helyezettei édességet és ajándékot kaptak.

A szponzorok ajándékait tombolahúzással osztottuk ki. Minden táborlakó emléklapot és édességet is kapott. Az utolsó estét a tábor eseményeit felidéző fotókból összeállított zenés vetítés zárta. A tábori napok gyorsan teltek, a gyerekek is szomorúan búcsúzkodtak új barátaiktól.

Köszönet a turnust segítő pedagógus csapatnak. Ők: Áchim Mónika, Bondárné Tóth Villő, Istókné Oláh Ágnes, Drágity Dusán, Szivák Zoltán

Táborvezető: Tarjánné Kádár Piroska

VI. turnus (augusztus 10-19.)

2020. augusztus 10-én 7:30-kor a Tesco parkolójában a gyermekek és szüleik nagy izgalommal várták az indulást a balatonkenesei táborba. Sok ismerős arcot láttam, akik már több éve táboroznak velünk, de találkoztam ismeretlen, ragyogó tekintetekkel is.

Gyorsan megtörtént az ismerkedés a csoportvezető tanárokkal és a táborvezetővel valamint a bepakolás, és a buszokra való felszállás. 7:55-kor érzékeny búcsút vettünk a szülőktől, testvérektől és elhagytuk a parkolót. Utunkat Solton szakítottuk meg. Itt volt idő fagylaltozni, sütit enni és egyéb ügyeket elintézni. 11:30-kor már Balatonkenesén voltunk az SZMJV gyermeküdülőjében. A legfontosabb feladat a tábor átvétele volt, és a gyermekek elhelyezése a szobákban.

Utána bemutattam a 10 nap alatt ott dolgozó pedagógusokat, valamint ismertettem a napirendet, házirendet, az általunk elvárt szabályokat, kéréseket. Ezután kiosztottuk az ágyneműt és mindenki kipakolt a szobájában. Nagyon vártuk már, hogy végre a tikkasztó meleg után csobbanhassunk a Balatonban. A szabadstrandon fürödtünk legtöbbször, mert közelebb van a táborhoz.

Mikor egy picit hűvösebb volt, akkor sétáltunk el a Vak Bottyán strandra. Kirándultunk Balatonfűzfőre. A vasútállomástól a bob pályáig az utat gyalog tettük meg. Balatonfűzfőn a bob pályán minden gyermek két csúszást kapott az önkormányzat jóvoltából. A gyerekek még saját zsebpénzükből néhány érdekesebb játékot is kipróbáltak. Balatonfüredre vonattal mentünk, majd onnan hajóra szálltunk ahol csak a szegedi gyerekek utaztak és megcsodáltuk a tihanyi apátságot és a nevezetességeket. Volt időnk fagyizásra és szemet gyönyörködtető hosszú sétára. Visszafelé Balatonfüreden időztünk a vonatindulásig. A táborozó gyerekek jelentkezhettek különböző sport bajnokságokra. Pl: csocsó, foci, tollaslabda, asztalitenisz, ugrókötél, hullahopp, szkander. Ezek a bajnokságok a csendes pihenő alatt zajlottak, valamint a kézműveskedés is ebben az időben történt.

Az esti programjaink 20:00 órakor kezdődtek általában. Az első este csapatépítő jelleggel telt. Megtanultuk, hogy „mi vagyunk a legjobbak” születési év és hónap szerint csoportokba rendeződtünk, valamint megtudtuk, hogy kinek mi a kedvenc időtöltése és étele. Az egy perc és nyersz vetélkedőn popsi pingpong, ormányos jeti, villa bowling és hasonló feladatok voltak. Nem maradhatott el a számháború sem, ami sok gyermek kedvenc játéka.

Tartottunk ügyességi vetélkedőt, ahol állathangos csoportalakítás után párban lufivivés, krumpliültetés, pohárlefújás lufival és hasonló feladatok voltak. Bingóztunk, tartottunk fele sem igaz vetélkedőt. Széket öltöztettünk, megadott szóból verset kellett összeállítaniuk a csoportoknak valamint fiút lánynak és lányt fiúnak öltöztettek be a gyerekek. Rendeztünk smink, fodrász, körömfestő és lábszépségversenyt, valamint divatbemutatót, ahol nagyon ízléses remekműveket láthattunk. Játszottunk számháborút Az utolsó estén Ki mit tudot? rendeztünk, amelyen több táborozó lépett fel ötletes, szép produkciókkal. Kihirdettük a sportversenyek, bajnokságok, szobatisztasági versenyek eredményeit, megjutalmaztuk a nyerteseket és felköszöntöttük a születésnaposokat.

Az estét juste dance és tábortűz, valamint szalonnasütés zárta. Szomorúan vettünk búcsút egymástól, de sokan azt mondták, hogy jövőre is szeretnének eljönni Balatonkenesére. Nagyon köszönöm minden táborozónak, hogy jól viselkedtek, és jó hangulatú, boldog napokat tölthettünk együtt. Köszönöm minden kollégám áldozatos, fáradtságot nem kímélő munkáját, a 24 órás szolgálatot, a humort, kedvességet és azt, hogy mindannyiunk számára az volt a legfontosabb, hogy a gyerekek jól érezzék magukat. Úgy érzem ez sikerült! Jövőre veletek ugyanitt!

A táborban dolgozó pedagógusok: Dusa Rózsa, Kecskésné Bujdosó Judit , Ótott Idikó, Szilágyi Gábor és Tary Gábor.