• Default

Home

Balatonkenesei tábor 2019. VI. turnus - beszámoló

Balatonkenesei tábor 2019. VI. turnus

2019. augusztus 8-án 8 órakor indult el a hatodik turnus Szegedről Balatonkenesére. Sok ismerős arcot láttam, akik már több éve táboroznak velünk, de találkoztam ismeretlen, ragyogó tekintetekkel is. Gyorsan megtörtént az ismerkedés a csoportvezető tanárokkal és a táborvezetővel valamint a bepakolás, és a buszokra való felszállás. Nyolc órakor érzékeny búcsút vettünk a szülőktől, testvérektől és már el is hagytuk a parkolót.

Utunkat Solton szakítottuk meg. Itt volt idő fagylaltozni, sütit enni és egyéb ügyeket elintézni. Dél körül már Balatonkenesén voltunk az SZMJV gyermeküdülőjében. A legfontosabb feladat a tábor átvétele volt. Mindenki elfoglalta a szobáját, majd megkapta az ágyneműjét, aminek felhúzásában a gyerekek és tanárok is egyaránt segédkeztek. Ezt követően táborgyűlést tartottunk, ahol bemutattam a táborban dolgozó pedagógusokat és ismertettem a 10 nap tervezett programját, a szokásos teendőket, a napirendet, házirendet, az általunk elvárt szabályokat és kéréseket. Nagyon meleg volt ezért igyekeztünk a strandra.

Majdnem minden nap tudtunk fürdeni, mert igazán jó időt fogtunk ki. Minden reggel tornáztunk és amikor nem kirándultunk fürdeni mentünk délelőtt és délután is. Naponta hatszor étkeztünk, hiszen a reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora mellett még pót vacsoráztunk is. A táborozó gyerekek jelentkezhettek különböző sport bajnokságokra. Pl: csocsó, foci, tollaslabda, asztalitenisz, ugrókötél, hullahopp, röplabda, sakk, póker. Ezek a bajnokságok a csendes pihenő alatt zajlottak, valamint a kézműveskedés is ebben az időben történt.

Az esti programjaink rendkívül jó hangulatban teltek melyek a következők voltak: sorverseny, számháború, farokfogó, bingó, ügyességi verseny, smink, köröm, fodrász, lábszépségverseny, valamint divatbemutató. Volt olyan délután amikor a vacsorát a partra kértük, mert pizza volt. Ezen az estén vízi váltóversenyt tartottunk és esti fürdőzést. A harmadik napon a Talent Tehetségkutató Énekstúdió növendékei adtak 1,5 órás fergeteges hangulatú koncertet. A táborlakók a műsor végén együtt táncoltak a fellépőkkel.

Kirándultunk Tihanyba valamint Balatonfűzfőre. A vasútállomástól a bob pályáig az utat gyalog tettük meg.   Balatonfűzfőn a bob pályán minden gyermek három csúszást kapott az önkormányzat jóvoltából. Tihanyban akinek volt kedve megnézhette az apátságot, vásárolhatott, fagylaltozhatott, gyönyörködhetett a csodálatos kilátásban. Balatonfüredig vonattal, onnan pedig hajóval jutottunk el Tihanyba.

Az utolsó estén Ki mit tudot? rendeztünk, amelyen ötletes, szép produkciókkal léptek fel a táborozó gyermekek. Kihirdettük a sportversenyek, bajnokságok, szobatisztasági versenyek eredményeit, megjutalmaztuk a nyerteseket és felköszöntöttük a születésnaposokat. Az estét rövid diszkó és tábortűz, valamint szalonnasütés zárta. Szomorúan vettünk búcsút egymástól, de sokan azt mondták, hogy jövőre is szeretnének eljönni Balatonkenesére.

Nagyon köszönöm minden táborozónak, hogy jól viselkedtek, és jó hangulatú, boldog napokat tölthettünk el együtt. Köszönöm minden kollégám áldozatos, fáradtságot nem kímélő munkáját, a 24 órás szolgálatot, a humort, kedvességet és azt, hogy mindannyiunk számára az volt a legfontosabb, hogy a gyerekek jól érezzék magukat. Úgy érzem ez sikerült, hiszen a gyerekek véleménye alapján 4,63-ra értékelték a pedagógusokkal való viszonyt, a programokat és a napirendet.

A táborban dolgozó pedagógusok: Dusa Rózsa, Csapó Irma, Kecskésné Bujdosó Judit, Ótott Idikó. Jövőre veletek ugyanitt!

Szeretettel és hálával gondolok az együtt töltött 10 napra: Gégény Gáborné Julika néni táborvezető

A turnusról készült képeket IDE kattintva tekinthetik meg.